22/2/2021
Nor-Maali erbjuder högkvalitativ teknisk rådgivningar för att ge optimala resultat för kundernas behov. Juhani Korajoki är ansvarig för den tekniska servicen av Nor-Maali varumärke (bränd).
Redan vid början var det klart för grundarna att nyckeln till Nor-Maalis framgång inte bara skulle vara högkvalitativa produkter utan också ett nära samarbete med våra kunder – att lyssna noga på deras behov och att förse dem med tekniskt stöd och ge dem praktiska råd.
Nor-Maalis tekniska rådgivining består av ett samarbete med teknisk försäljning, uveckling- och provmålning. Nor-Maali har också inspektörer för fartygs varv. Nor-Maali ska alltid ha hög service nivå och ett bra exempel på detta är att mer än 50% av vår tekniska avdelning har Frosio-certificat.
I Nor-Maalis teknisk support söker vi konstant efter nya och förbättrade lösningar för att skapa ett mervärde och mer hållbara lösningar för dig som kund . Vi strävar hela tiden efter att utveckla målningsprocesser tillsammans med våra kunder och samarbetspartners. I våra lösningar fokuserar vi på att minska kunder’s VOC och förbättra produkt-och använding säkerhet. Utvecklingen av miljö- och produktsäkerhet är också viktig för oss.
Våra Tjänster:
En teknisk serviceavdelning inrättades för Nor-Maali-varumärkets produkter för ungefär ett år sedan, och Juhani Korajoki valdes till dess position. I och med att Nor-Maalis verksamhet expanderade ville Nor-Maali säkerställa att man kan hålla en hög service nivå i sin serviceförmåga med en heltäckande och snabb service.
Juhani Korajoki har en lång historia på Nor-Maali, då han sedan 2002 arbetat i det finska säljteamet. Teknisk rådgivning har redan blivit en självklarhet i försäljningsarbetet, men nu är han ansvarig för funktionerna i den tekniska tjänsten som helhet.
Juhani’s arbetsuppgifter omfattar upprättande av tekniska rapporter och arbetsinstruktioner för Finland och utlandet, teknisk telefonrådgivning. Han deltar i provmålningar, håller externa och interna utbildningar och förbereder specifikationer. Han samarbetar också mycket med forskning och utveckling även testning av produkter och målningssystem när han försöker hitta lösningar för kundens behov.
Korajoki deltar även i möten med olika instanser gällande expertråd med ytbehandling, såsom Trafikledsverkets Silko stålarbetsgrupp, stålstrukturföreningens granskningsnämnd för brandkåren och Kemesta.
Utöver sina arbetsuppgifter som teknisk servicechef arbetar han fortfarande som försäljningsingenjör med ansvar för Östra Finland och Jyväskylä.
För tekniska frågor, kontakta oss!
Juhani Korajoki
Manager, Technical Service
(Finnish/English)
tel. +358 3874 6523
mob. +358 400 428 108